marți, 15 august 2017

Despre blog si despre prima reteta gustata de la un camarad de arme...

        Acest blog va fi o mica colectie de meniuri pe care vi le propun sa le folositi acasa cand preparati masa fiindca foarte multi prieteni de ai mei de pe Facebook si nu numai de pe Facebook mi-au cerut sa le dau idei caci nu mai stiau ce sa gateasca zilnic.
          Adevarul e ca e greu sa gatesti ceva daca nu ai o colectie de retete preferate si putina inspiratie de aceea m-am hotarat sa iau retetarul dupa care candva am invatat meserie si am lucrat si sa va propun zilnic cate un meniu pentru masa de pranz si daca blogul va avea succes poate din cand in cand va voi propune si cate o reteta pentru o cina romantica ...
Fiecare reteta va fi gandita pentru 10 portii,astfel orice familie voi fi sigur ca va fi hranita bine iar daca vreti sa faceti mai putine portii atunci va fa fi mai usor sa impartiti pe jumate sau pe sfert materiile prime pe care le veti utiliza.
             Voi incerca sa pastrez traditia si sa va propun retete pentru fiecare perioada din an respectiv post sau dulce caci asa e corect si as spune chiar sanatos, eu unul am crescut la bunica pana la 6 ani si apoi in vacante pana pe la 14 ani si pot spune ca am avut o crestere sanatoasa chiar daca copilaria mea s-a petrecut pe vremea comunistilor, nu am auzit pe nimeni sa fi murit de foame chiar daca meniul nu era unul diversificat la oras, in zonele rurale hrana era bio si chiar indestulata.
             De altfel chiar si pe vremea comunstilor romanii gateau foarte bine o supa pe care am gustat-o prima oara in armata de la un camarad bucurestean pe care cu rusine trebuie sa recunosc ca nu mai stiu cum il cheama ,mi aduc aminte doar ca era botezat de Nelu Balasoiu si Maria Cornescu cred...cert e ca supa mi-a placut foarte mult si o voi incerca din nou fiindca de atunci nu am reusit sa o fac decat odata  pana acum dar va spun ca gustul imi vine si acum in minte .
O sa incerc sa gatesc majoritatea retetelor ce le voi pune pe blog fiindca imi place sa gatesc si pentru mine gastronomia ramane marea mea iubire...
Deci iata reteta supei de chimen pe care am gasit-o acum cateva zile in valiza de armata:

SUPA DE CHIMEN DIETETICA          ATENTIE NU CHIMION

Materii prime:
-supa de oase circa 5 litri
-2 cepe de marime mare
-2 morcovi de marime mare
-o  telina radacina sau o ceasca de frunze de telina tocata.
-3-4 catei de usturoi
-2 linguri de ulei de floarea soarelui (Daca doriti folosi unt dar atunci supa nu va mai fi dietetica)
-3 linguri de seminte de chimen
-o legatura de patrunjel frunze
-sare piper dupa gust.
- o lingurita de boia de ardei dulce sau iute daca doriti ca supa sa fie iute.
-o lingura de faina
-300-400 grame crutoane de paine simple sau aromate (crutoanele le puteti face chiar dumneavoastra la cuptor din paine taiata cuburi perpelite pe toate partile prin unt si date la cuptor pana se rumenesc.)

Procesul tehnologic:
-se macina jumate din chimen
-se curata legumele si se taie marunt
-se curata usturoiul si se zdrobeste si se toaca marunt
-patrunjelul se toaca marunt
-se dizolva faina intr-un bol cu apa rece si se adauga apoi si boia de ardei amestecandu-se bine sa nu ramana cocoloase.

Mod de preparare:
-semintele de chimen ramase nemacinate se pun intr-o cratita cu 2-3 linguri de ulei si se prajesc usor pana incep sa infloreasca amplificandu-si astfel aromele dar aveti grija sa nu se arda, acest proces are loc in 2-3 minute.
-se adauga ceapa iar dupa ce se caleste 2-3 minute se adauga morcovul,telina care se calesc si ele 4-5 minute.
-se adauga faina dizolvata impreuna cu boia de ardei si se continua fierbereacam 15-20 minute amestecand usor apoi se adauga supa de oase si restul de chimen macinat lasandu-se la fiert pana ce legumele sunt fierte.
-la final se adauga patrunjelul tocat,sare,piper dupa gust iar ca supa sa nu faca crusta puteti dauga 2-3 cuburi de unt deasupra.

Servirea:
-supa se serveste fierbinte cu crutoane simple sau aromate .

POFTA BUNA


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Jambon de porc afumat

 Ingrediente: -4 linguri piper negru boabe,  -100 g zahăr,  -200 ml oțet de mere, - 1 l vin alb,  -12 căței de usturoi,  -10 foi de dafin,  ...